Skip to main content

Rayyan got his toys and me - new Pin Shawl :)

Assalamualaikum w.b.t.

Tahun 2014 bakal melabuhkan tirainya tidak lama lagi. Segala suka duka, baik yang telah dicoretkan mahupun yang tersimpan kemas di dalam hati akan menjadi kenangan yang akan jauh ditinggalkan di belakang. Kedatangan 2015, tidak tahu bagaimanakah perjalanannya. Namun tidak mengapa, kita sentiasa ada Allah bersama kita, selama kita masih lagi meletakkan Dia di tempat yang tertinggi di dalam jiwa.

Mukadimah. Hehe...

Yang nak diceritakan sebenarnya ialah aktiviti  cuti Krismas yang lepas. Selesai bersarapan roti bakar dengan telur separuh masak (menu favourite kami sekeluarga sejak akhir-akhir ni) kami pun bertolak ke GM Klang, dekat Klang (mesti la Klang :P). Niat nak mencari beg Rayyan, dah setahun pakai utk dibawa ke rumah Ibu Nor setiap hari sampai comot benor dah. Selain tu nak cari juga mainan-mainan baru untuk Rayyan. Mainan pun dah banyak yang dah patah dan tercabut. Memang betui2 main anak mak long nih hehe. Kalau yang belum tahu apa GM Klang ni, sebenarnya tempat ni ialah tempat membeli barang secara borong (tak borong pun boleh), dan harganya sangatlah berbaloi-baloi. Kena pulak musim perayaan cenggini, memang untung membeli.

Sebagai contohnya, tiga mainan Rayyan kat bawah ni mak long boleh dapat dengan harga RM45 sahaja! Bukan mainan biasa, mainan yang berbentuk sedikit educational (dengan block-block kecil,  huruf A, B, C yang boleh ditanggalkan dan dimasukkan balik ) dan boleh operate dengan bateri. Yang kucing "Talking Tom" tu pulak bagi  mak long boleh mengasah skill  berkomunikasi Rayyan. Mak long boleh detect bila Rayyan mula bercakap dengan Tom tu seolah-seolah Tom tu macam kawan dia lah. 

These are all RM45 ONLY!

Talking Tom

Beg Zebra
Yang ni pulak beg Rayyan lah. Comel pun comel, harga RM20. Yang kat bawah ni lagi best, baju t.shirt Batman & Spiderman pulak RM5 sehelai. Adoi....memang berbaloi trip bersopping haritu, dengan hanya RM75 boleh dapat semua ini.

RM5 each
Okay, habis part anak, part mak nya pula. Hehe..mak long just beli pin shawl yang cute-cute ni. Salah satu ada lah sebagai giveaway kepada peserta yang join contest kat page Mamayu Collections Sekali-sekala, biarkan customer merasa dihargai :)

Pin Shawl

Haa...tu lah dia hasil pershoppingan mak long. Papa Rayyan pun boleh tahan juga, peminat tegar Lego. Memang tempat kesukaan dia la GM Klang  ni. So mommies, yang mencari barang anak-anak, tak kurang juga barang sendiri boleh la try survey kt GM Klang ni. In Sha Allah, pembelian berbaloi.

Comments

Popular posts from this blog

Breaking Fast @ The Coast, Alamanda Putrajaya

I was so excited that Sunday evening. Maklum la, lama tak jumpa member2 MBA. Really miss all those good old days with you guys. Most of us already completed the course and struggling with our thesis project right now. Ada jugak yg dah siap .. huhu caya la! Actually gathering ni dah beberapa kali ditunda sebab ramai yg tak dapat dtg before. Finally, everyone agreed to meet on Sept, 30. Reached Alamanda earlier than anyone else, I guessed. Nobody was at the restaurant yet. Sementara nak tunggu semua org datang , pegi la check our reservation dgn waiter kat situ Hmm .. menarik jugak . Nice and strategic location. 15 minutes passed. Started to sms those who'd confirmed to come. Mane sumer org nih? At the end, there were only 5 of us. Me, Kak June, Kak Gee, Maz and wife - Madiha and their little cute baby boy. Huhu kinda of upset but it's ok . We enjoyed the little gathering. Thank you Maz for treating us all :)

Women are stupid?

Woo woo..hold on girls. Don't get so emotional. It a question mark, not a statement. This topic actually came out of my head when I was watching Bulletin Utama while having my dinner this evening (Bad habit for those on diet: Eating while watching tv ). A girl, at K. Terengganu wanted to jump from a hotel roof after an argument with her boyfriend. This fellow scolded her for not telling him that she went back to her hometown ( Kes merajuk ler ni lepas kena marah ). Why arr...some women like to do stupid things like this. A 'self- destruction ' I would say. Why did she choose to kill herself instead of killing the guy that broke her heart? Kill him first la, then only kill your self (Ada berani ?). Huhuh ...I'm just kidding guys! Actually my point here is, why do you want to hurt your self. He won't lost anything. He could find another new girl friends. And you? Buried underground. I remember during my school time, my ustaz said, those who committed suicide ...

My best fren's wedding

"My best friend's wedding" Wow! the best title I could think of for this posting. But of course the plot of the story would be different. Otherwise, I might be in a big trouble..hehe. Enough of that. To Nini & Akbar, again congratulations! May Allah bless both you, happily ever after, hingga ke anak cucu dan cicit..as well as dunia akhirat. Amin. Behind the scene: I went through a horrible nite, the nite where I supposed to travel back to Penang. What happened? Huhu...kena tinggal bas. Bas pukul 11 pm. So I took ERL from Putrajaya to Bandar Tasik Selatan at 10.05 pm. Sampai la kat situ pukul 10.20 pm. Tetiba rasa nk ter..., so I rushed to ladies. By the time I was walking from ERL station to LRT station I saw the train just passed. It was 10.28 pm like that. So tak apa lah, beli lah tiket kat kaunter. Tanya dkt kakak tu, LRT setiap berapa minit. Dia kata 10 minit. So, rasanya 10.40 pm train akan dtg. Tunggu punya tunggu, tetiba perasaan cuak mula menerpa. Dah nk dkt 1...