Friday, July 8, 2011

It's just a tiny layer...

Bismillahirrahmanirrahim...

Telah nipiskah kesabaranku sehingga ujian yang kecil pun membuatkan aku mengeluh begitu sekali? Rapuh sangatkah nilai diri ini sehingga bebanan yang tak seberapa itu meruntun seluruh jiwa? Astagfirullah...kerdilnya diri ini di sisiMU!

Intro setelah lama menyepi (AGAIN!). Sekadar berbicara dengan diri sendiri yang terlalu banyak kelemahannya. Oh ya, lupakan sejenak semua itu. Ni ha mak long nak citer. Dah sebulan mak long kat department baru. Pindah lagi heheh. Tapi bagus juga, di samping buat kerja-kerja rutin, dapat juga belajar banyak perkara baru :) Yang bestnya tu, di department baru ni, malah department2 lain yang berdekatan, banyak pulak soalan2 yang tak berapa nak dijangka akan keluar. Isk isk..soalan apakah itu? Biarlah rahsia buat masa ni...mulut manusia memang tak buleh ditutup. Dasat betul. As always, mak long 'iye' kan jer heheh.

Tengahari tadi Qaisara datang dgn mama dan ayahnye lunch dgn mak long. Qaisara dah nak masuk 2 thn. Dah boleh menuturkan beberapa perkataan dan dah boleh panggil mak long "Mak Lom". Masa nak balik, aduh...menangis teresak-esok qaisara nak ikut mak long. Menangis sepenuh hati! Subhanallah, anak kecil sebegitu sudah punyai perasaan sayang yang begitu mendalam kepada insan. Raungannya yang semakin kuat itu bagai menyentap naluri ini. Bergenang air mata tatkala mereka sekeluarga berlalu...subhanallah...